Těhotenství

Začněte cvičit již před otěhotněním – pomůže vám to!

Pokud plánujete miminko, je ideální, když nějakou dobu před otěhotněním pravidělně cvičíte. Platí pravidlo čím dříve tím lépe, ideální doba je několik měsíců. Pokud jste však před otěhotněním žádný sport neprovozovala, začněte teď. Přihlédněte však k ktomu, jak těhotenství probíhá. Pokud nemáte žádná zdravotní omezení a cítíte se dobře, jen do toho!

Proč?

Dobrá fyzička vám usnadní průběh porodu a ten pak bude méně bolestivý. Kromě toho budete lépe zvládat stres a pomůže vám s případným vysokým krevním tlakem. 

Samotné „nošení bříška“ bude také snadnější. Vaše  tělo bude pevnější a snese větší zátěž. Navíc se budete cítit více v pohodě a to je při plánování miminka také velmi důležité.

Provozovat můžete téměř jakýkoli druh sportu. Nedoporučují se jen ty, při kterých tepová frekvence přesahuje 140 tepů za minutu. Většinou jsou to výkonnostní druhy sportu, jako třeba sponning.

Zvolte aktivitu, která vás bude bavit a budete ji fyzicky zvládat. Klidně začněte rychlou chůzí.

Jaké sporty jsou vhodné?

  • jóga, nebo přímo gravidjóga pro těhotné
  • plavání
  • pilates
  • rychlá chůze na čerstvém vzduchu
  • břišní tance
  • jízda na kole (po bezpečném terénu), rotopedu

V čem je cvičení pro těhotenství přínosné?

  • cvičením získáte lepší držení těla
  • díky získané fyzické kondici budete lépe zvládat porod
  • připravíte tělo na zátěž, kterou těhotenství přináší
  • naučíte se pravidelně a správně dýchat (to je při porodu velmi důležité)
  • správně zvoleným pohybem posílíte svaly pánevního dna (ty jsou přímo zodpovědné za správné držení těla a celkový průběh porodu)
  • posílíte kardiovaskulární systém
  • je to dobrá prevence na bolavá záda
  • cvičením se dostanete do duševní rovnováhy a budete se cítit šťastnější (což je pro početí miminka žádoucí :-)

Existují i speciální cviky, které pomáhají zvýšit pravděpodobnost početí např.,,Cviky Ludmily Mojžíšové”

Závěr

Důležité je vždy naslouchat svému tělu, řídit se svou intuicí a mít radost z pohybu, který provozujete. Jedině tak, bude cvičení přinášet vám i vašemu tělu ten slibovaný pozitivní výsledek a budete tak před příchodem miminka v té nejlepší formě.

Přejeme vám hodně štěstí.

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *