Pro maminky

Shoďte s námi těhotenská kila! 1.část

Většina z nás prahne dostat se zase do formy, ať už z důvodů přebývajících kil, které nám připomínají (ne)dávné těhotenství nebo kvůli nespoutaným létům plným obžerství… Ať je váš důvod jakýkoli, jedno je jasné – chcete se sebou něco udělat, chcete změnit svůj životní styl a chcete se líbit. Co to zkusit s námi?

O hubnutí se píše a psát se bude. Je to věčné téma. My na to půjdeme ale trochu jinak. Náš první díl seriálu o hubnutí se zaměří na samotný začátek hubnutí – tedy „Chci zhubnout, ale nevím, jak na to“.

Během kojení opatrně

Odborné informace nám poskytla Martina Běhalová, nutriční specialistka, která se nejčastěji setkává s ženami – především maminkami, které trápí problém vyšší hmotnosti. Někdy to může být jen pár kil, která ‚zmizí sama‘ v průběhu několika měsíců, jindy se tuku nejde dlouho zbavit.

„Jestli se rozhodnete pro radikální diety, které slibují rychlé zhubnutí, tak pokud kojíte, není tento způsob hubnutí ideální. Tuková tkáň je totiž zdrojem toxinů (dioxiny, polychlorované bifenyly) a při jejím odbourávání přechází tyto škodliviny do mateřského mléka a tím do organismu dítěte. Tudíž na hladovku a drastické diety v tomto období raději zapomeňte, rozumným úbytkem na hmotnosti mohou být 2 kg/měsíc. Proto pokud se rozhodnete hubnout, pak doporučuji konzultovat svůj jídelníček s nutričním terapeutem, který doporučí vhodný energetický příjem právě pro vás s ohledem na váš bazální metabolismus a celkový energetický výdej, který bývá během kojení cca o 1 500–2 000 kJ vyšší. Navíc nejen kojení, ale i méně spánku spojené s péčí o miminko má za následek vyšší energetický výdej než dřív,“ uvádí.

isifa-136693485

Nejdůležitější momenty shazování kil:

  • MOTIVACE

Motivace je jedním z nejdůležitějších kroků v celém procesu hubnutí. Nejdříve by si člověk měl uvědomit, zda opravdu chce hubnout, a také proč. Položte si otázku, zda jste ochotni změnit své stravovací návyky. Jste? Pak už jen zbývá správně si hubnutí načasovat a vytvořit si vhodné podmínky k tomu, aby bylo co nejpříjemnější.

  • STANOVENÍ CÍLE

V první řadě si stanovte reálný cíl, kterého byste chtěla dosáhnout, a každé kilo dole navíc berte jako bonus. Ideální tempo hubnutí je 0,5–1 kg/týden, to znamená, že výsledný úbytek jsou 2 kg/měsíc, maximálně 4 kg. Nevažte se každý den, stačí jen 1× týdně! Tělesná hmotnost je během dne velice variabilní, záleží na hormonálním cyklu, celkovém vyprázdnění a na dalších okolnostech.

  • PODPORA OKOLÍ

Tady platí přísloví „ve dvou se to lépe táhne“. Záleží samozřejmě na povaze člověka, ale ve většině případů bývá pravidlem, že pokud se pustíte do hubnutí s kamarádkou, nebo ještě lépe s někým z rodiny, tak bude hubnutí a celková změna životního stylu úspěšnější.

A co vy? Poraďte ostatním maminkám, jak začít a zbavit se těhotenských kil.

V dalším díle našeho malého seriálu vás seznámíme se základními pravidly hubnutí. Takže se máte určitě na co těšit!

 

Předchozí článekDalší článek

4 komentárov

  1. Po dvou porodech jsem měla nějaké to kilo navíc, ale co bylo nejhorší, pociťovala jsem velkou únavu a vyčerpanost. Zkoušela jsem všechno možné, vitamíny, homeopatika, ale žádný výsledek. Doporučuje se 3x týdně cvičit, ale po každém cvičení jsem byla úplně vyřízená. Našla jsem si tedy každý den sama pro sebe 1 hodinu. Děti jsem během týdne naučila usínat spolu kokem 19 hodiny, musíte být maminky důsledné. Nakoupila jsem si sadu DVD cvičení Hejbej se od Hanky Kynychové. A každý den po uspání dětí si pouštím cvičení. Má jich už vydaných 18 DVD. Cvičení je různorodé a opravdu zábavné. Při pravidelném cvičení mám energie na rozdávání, moje tělo je pevnější a po měsíci cvičení mám dole konfekční velikost. Partner si taky všiml a pěkně mě pochválil. Počáteční investice do DVD se opravdu vyplatí. Maminky držím palce! Žádné diety ale vyvážený jídelníček.

    1. Super práce, jen tak dál! Začátek je nejhorší, ale jakmile si zajedete ve cvičení nějaký režim, začnete se cítit mnohem lépe :)

  2. Během těhotenství jsem přibrala 15 kg. Začala jsem pravidelně cvičit 4 měsíce po porodu vždy 5 dní v týdnu a 2 dny o víkendu mám volno. Cvičím dopoledne po kojení, dceru dám na hrací deku, takže buď na mě kouká nebo si hraje a já hodinku cvičím. Změnila jsem i jídelníček k snídani si dávám ovocné nebo zeleninové smoothie a snažím se jíst 5-6x za den. Hned po porodu jsem si lehala na břicho a hezky se stáhlo a pomáhají mi i každodenní hodinové procházky s kočárkem. Mám dny, kdy se mi nic nechce, ale snažím se nevymlouvat a makat na sobě :-) všem maminkám taky držím palce.

    1. Verčo, je super, že si to umíte takhle zařídit a dáváte ostatním maminkám příklad, že to jde i s dítětem :) Jen tak dál!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *