Nákupní rádce

Recenze – autosedačka AVIONAUT & ​RÖMER

Psát recenzi na autosedačky je více než těžké. Já je vlastně vůbec vyzkoušet nechci. Takže vám popíši jen svou vlastní zkušenost s používáním a to, jak se v nich cítí moje holky.

Testování bezpečnosti přenechám profesionálům. Věřím, že byste chtěli vidět možná větší přehled sedaček, ale budu hodnotit konkrétně dva modely, které jsme mělo možnost ve spolupráci s Feedo vyzkoušet.

Když jsem vybírala autosedačky do svého auta, první volba pro Dorotku padla na Römer a druhá pro Grétku měla být stejná. Bohužel na Feedo nebyla dostupná a protože jsme spěchali, doporučili mi sedačku Avionaut. Zezačátku jsem byla skeptická, protože to pro mě byla neznámá značka. Následně mi však dali více informací, na základě kterých jsem se rozhodla, že ji chceme. V D-Testu jsem ji nenašla, je vyráběná v Evropě a obě značky splňují stejné normy.

AVIONAUT Glider Softy

Avionaut je poměrně nová, ne až tak známá značka autosedaček. Tyto sedačky byly vyvinuté v leteckém průmyslu. Jejich teorií je „tvrdá skořepina a měkký vnitřek“. Vnitřek Avionaut autosedaček je v vyroben z inovativního extrudovaného polystyrénu, aby mohly lépe absorbovat nárazy, kterým může být dítě vystavené. Povrch působí jako plyš a tím pádem je materiál hřejivý v zimě a příjemně chladivý v létě (to ještě uvidíme). Výhodou tohoto materiálu je snadná údržba, zatím se mi vždy podařilo z povrchu umýt obyčejnou houbičkou všechny zbytky jídla, takže za 5 měsíců se ještě nemusela ani jednu prát. Pozitivně hodnotím i velmi široký výběr barev, pro barvy chtivé fajnšmekry :-)

Základní údaje:

  • 9 – 25 kg (cca 9 měsíců – 7 let)
  • Uchycení – bezpečnostním pásem
  • ISOFIX – ne
  • Váha – 8, 15 kg
  • Polohování na spaní – ano

Polohy autosedacky

Základní poloha // maximální poloha na spaní 

Operka hlavy

Oceňuji dvojitou výplň v okolí hlavičky, nejenže je to pohodlné, ale také bezpečnější (můj laický názor).

Autosedačka je polohovatelná, tzn. že se v ní dítě během jízdy klidně vyspí. Zpočátku jsem si myslela, že sedačku není možné během toho, když v ní dítě sedí napolohovat, ale chtělo to jen cvik. Pro jistotu vás na to tedy upozorňuji. U sedačky je polohování s dítětem možné, stačí jen najít ten správný pohyb a pak to jde opravdu hladce.  Pásy se nastavují klasicky „push“ tlačítkem a tahem pásů.

Zapninani sedacky

Sedačka má pětibodové zapínání. Při váze do 9 – 18 kg se sedačka k autu upevňuje podle fotografie vlevo provlečením bezpečnostního pásu po jejím obvodu.
Při váze od 15 – 25 kg jednoduše skryjete 5-bodové zapínání pod podložku na zádech a odpojíte zaklikávací pás uprostřed a potom poutáte standardně bezpečnostním pásem v autě. Nejprve zapnete pás a následně ho nastavíte na pevno zakliknutím do horní části sedačky – viz fotografie níže. Detailnější používání celé sedačky můžete vidět na videu od Sexy mamas.
Pozitivně hodnotím umístění piktogramů v přední části sedačky!

Zabezpeceni pasu

Zabezpečovací klapka na pás na vrchní straně sedačky.

Mensi autosedacka

Zabezpečovací klapka pro pás na spodní straně sedačky (používá se při variantě 9 – 18 kg).

Osobní pocit

Do mého malého Clia se vejde jen pokud je za spolujezdcem, kde nikdo nesedí, proto se tato sedačka nakonec přesunula do tatínkova auta. Při koupi je tedy určitě důležité myslet na dostatečný zadní prostor. Tuto vlastnost ale pozoruji i při druhém, starším, modelu jiné značky, který už také v této hmotnostní kategorii máme.

Autosedačka je vyráběna podle normy ECE R44/04.

Odkaz na sedačku je ZDE.

RÖMER KidFix XP

584816Základní údaje

  • 15 – 36 kg, 4 – 12 let
  • Zchycení – bezpečnostním pásem
  • ISOFIX – ano
  • Váha – 7 kg
  • Polohování na spaní – ne
  • Norma EU: ECE R44/04

V případě druhé autosedačky je vše jednoduché. Neupravuje se a nepolohuje se žádným speciálním způsobem.

Chránič bezpečnostního pásu brání nepříjemnému poranění v případě nárazu. Je možné ho uložit na obě strany, takže je jedno, na kterou stranu auta sedačku umístítě. Připoutání je velmi rychlé a intuitivní a myslím, že to nemůžete splést. Systém XP – PAD podle výrobců v případě nárazu polhcuje 30 % energie a tak eliminuje poranění v oblasti krku.

Romer polohy

Pro pohodlnější spaní je možné využít několik naklápěcích poloh, ale jen v případě napojení na ISOFIX, při použití pásu to možné není (tedy alespoň mě se to nepodařilo). Navzdory tomu se díky poměrně velkým a měkkým bočním opěrkám Dorotka během cestování dobře vyspí. Nastavení hlavové opěrky je možné jednou rukou a posuvné tlačíko se nachází v zadní části opěrky. Celkem můžete zvolit z 11 poloh. Nám zatím úplně stačí první poloha a upřímně nevím, zda využijeme všech 11. Potah sedačky jsme zatím neprali ani nesundavali dolů, ale výrobce slibuje lehké sundání v případě potřeby.

Osobní pocit

Sedačka je velmi lehká a i v případě, že ji přesouváte z auta do auta to zabere pár sekund. V autě zabírá poměrně málo místa a do prostoru vyčnívá méně než Avionaut (což je ale pochopitelné). V této hmotností kategorii máme už třetí v pořadí a podle Dorotky je jednoznačně nejpohodlněšjší.

Autosedačka má hodnocení v D-Testu.

Tento model v podobném barevném provedení najdete ZDE, naše barevné provedení pak ZDE.

Za recenzi děkujeme Míše z blogu Dorota a Greta! 

 

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *