Lifestyle, Recepty

Ochutnejte neobvyklé dobroty z tofu!

Jestli máte pocit, že je váš jídelníček chudý a že byste možná rády vyzkoušely něco nového a méně obvyklého, zařaďte do svého jídelníčku tofu. Jedná se o výrobek ze sóji a je vhodný, jak v rámci zdravé výživy, tak při všech dietách a různých nemocech. Vyzkoušejte naše vynikající recepty!

Sója je plodina, která má z hlediska racionální výživy mnoho výhod. Obsahuje relativně velké množství bílkovin včetně esenciálních aminokyselin, hodně vlákniny, mastné kyseliny s příznivým poměrem polynenasycených k nasyceným, mnoho důležitých minerálů (zejména vápníku a železa) a vitamínů. Sójové produkty jsou nízkoenergetické, neobsahují cholesterol ani lepek.

Tofu – kokosové kuličky

Suroviny: 1 kg tofu, 150 g kokosové moučky, 1 balíček rozinek, 125 g Hery, 250 g ovesných vloček, 2 lžíce medu, 1 dcl pudinku rozmíchaného ve vodě, 100 g mletých ořechů

Postup: Všechny suroviny smícháme a z této směsi tvarujeme v dlaních kuličky. Pečeme (či spíše sušíme) ve středně teplé troubě. Hotové můžeme namáčet do čokolády.

Mrkvový salát s tofu

Suroviny: 250 g jemně nastrouhané mrkve, 250 g strouhaných jablek, 250 g rozdrobeného tofu, lžíce sójového oleje, šťáva z jednoho citronu, lžíce cukru, lžíce strouhaného křenu, sůl dle chuti

Postup: Rozmačkáme tofu, přidáme ostatní suroviny a dobře promícháme. Pokud je salát příliš hustý, rozředíme ho potřebným množstvím mléka nebo vody. Necháme rozležet nejlépe do druhého dne. Podáváme s grahamovým pečivem nebo mažeme na topinky, slané sušenky nebo tenké krajíce celozrnného chleba.

Vesele nádobí 2

Zapékané brambory s tofu

Suroviny: 500 g brambor, 100 g tofu, sójová omáčka, 100 g sýra, 2 dl smetany (jogurtu), vejce, kmín, pepř, sůl

Postup: Uvařené, očištěné brambory nakrájíme asi na centimetrové plátky. Tofu dochutíme sójovou omáčkou, kmínem a mořskou solí. Takto upravené tofu překládáme bramborami, posypeme na závěr nastrouhaným sýrem, zalijeme smetanou (jogurtem), v níž rozšleháme vejce, přidáme sůl, pepř a zapečeme.

Zeleninové rizoto s tofu

Suroviny: 300 g rýže, 150 g tofu, 50 g sýra, 1 dl oleje, 200 g různé zeleniny (mrkev, hrášek, brokolice, květák apod.), 1 cibuli, pepř, sůl

Postup: Tofu nakrájíme na malé kostičky, dáme do sójové marinády a necháme 20 minut stát. Mezitím dáme vařit rýži. Na oleji zpěníme nakrájenou cibuli, zeleninu nakrájenou nadrobno a dusíme doměkka. Marinované tofu opečeme dohněda, přidáme sterilovaný hrášek, uvařenou rýži a vše spolu promícháme. Hotové rizoto posypeme sýrem a petrželkou.

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *