Lifestyle, Recepty

Naučte své děti mlsat zdravě

Obzvlášť v prvních letech života je pro dítě kvalitní a vyvážená strava zásadní. V praxi ale mají děti do tří let ve stravě příliš mnoho jednoduchých cukrů, nezdravých tuků a málo ovoce a zeleniny.

Tento špatný přístup pak přispívá u dětí k rozvoji civilizačních chorob – cukrovce, obezitě, vysokému cholesterolu a zubnímu kazu. Pojďme se společně podívat na několik zásad, které vašemu děťátku pomohou k lepším stravacím návykům.

Více o výzkumu, na více než 800 českých dětech, si můžete přečíst ZDE.

Nenechte se ovlivnit reklamou

V dnešní době je pro rodiče velmi složité ochránit děti před atakem televizních a dalších reklam, které nabádají ke koupi lákavých a slibně vypadajících cukrovinek – údajně „zdravých“ dětských svačinek.

Bohužel tyto cukrovinky bývají plné nezdravých tuků, cukrů a dítěti nepřináší žádný výživový prospěch, i když mu chutnají.

Začněte co nejdříve

Je jasné, že děti občas „honí mlsná“. Důležité však je, aby se naučily samy sáhnout po zdravější variantě. Nekupujte domů zbytečně nic, co dětem nebude z hlediska výživy prospěšné.

Čím menší dítě, tím je toto pravidlo důležitější, právě kvůli vytvoření správných stravovacích návyků.

Přísné zákazy nepomohou

Když své děti povedeme v oblasti výživy tím správným směrem, nemusíme se později hroutit z toho, že občas u babičky, nebo na návštěvě ochutnají něco nezdravého. Takové dítě toho navíc ani moc nesní, protože na to není zvyklé.

Naopak, kdybychom dítěti striktně zakázali onu laskominu ochutnat, situaci bychom ještě zhoršili. Zakázané ovoce totiž chutná nejlépe.

Cukr jako zdroj energie

Často slýcháváme (hlavně od babiček), že dítě cukr jíst musí, aby mělo dost energie a nebylo unavené. Pravda je to ovšem jen částečně! Dítě sice potřebuje k doplnění energie sacharidy, které mají být dokonce hlavní složkou jídelníčku a pokrývat až 50 % potřebné energie, ale není zde myšleno cukry jednoduché (bílý cukr), ale cukry složité.
Mezi ně patří monosacharidy (ovoce, med), disacharidy (mléko, mléčné výrobky), oligosacharidy (najdeme v luštěninách), polysacharidy – sem patří důležitá vláknina, kterou najdeme v celozrnných potravinách, zelenině, ovoci a bramborách.

KD205-5060040253007Vždy máme možnost volby

Představte si, že jako obvykle dáváte do košíku oblíbené ovocné kapsičky. Pozastavte se na chvilku a přečtěte si složení výrobku. Zabere vám to jen pár sekund (na Feedo.cz složení vždy najdete v detailu produktu). Uvidíte, že v dětské výživě je zdravých alternativ velká spousta!

Snímek obrazovky 2016-09-09 v 12.47.23

Příklad – výrobky Kiddylicious (KLIK)

Jen to chce na začátku věnovat výběru více času, je to čas investovaný do zdraví vašich dětí.

Čím tedy dětem osladit život?

Sladké kupované limonády a šťávy nahraďte domácími limonádami z čerstvého ovoce a vody.
Na zahnání chutě na sladké připravte misku sušeného ovoce. Dnes už se dá bez problémů sehnat sušené ovoce neslazené. Výborné jsou datle, rozinky, moruše, brusinky slazené jablečnou šťávou, nebo meruňky.
Místo klasického dezertu po obědě, můžete připravit lehký dezert z tvarohu a medu, ozdobený ovocem a posypaný oříšky.
Jako náhradu za čokoládovou tyčinku, připravte dětem ovocný špíz!

Budeme rádi za další tipy, jak dětem zdravě osladit život :-) Napište nám do komentářů!

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *