++ займ онлайн займы на карту е заем отзывы
Batole, Zdraví

Malé dítě v sauně – jaká pravidla dodržovat?

Pravidelné saunování, alespoň jednou za týden, je skvělou prevencí před nemocemi, zlepšuje naši iminutu a pomáhá nám se zrelaxovat. Ale jak je to s dětmi? Je pro ně sauna vůbec vhodná?

Kdy je ten pravý čas?

Tuto otázku si položí hlavně nadšenci, kteří do sauny chodí pravidelně a vědí, jak je tato forma „prohřívání“ pro tělo prospěšná. Kdy vezmete svého prcka do sauny záleží hlavně na vás. V naších zeměpisných šířkách není saunování až tak populární, ani nemáme babysauny, které jsou třeba ve Finsku.

Dítě vě věku třech měsíců ještě nemá dostatečně vyvinutou termoregulaci, proto pro něj sauna ještě vhodná není. Začněte mezi druhým a třetím rokem  – tehdy se organismus dokáže vypořádat s vysokou teplotou. Platí ale zásada, že každé díte je jiné, některé v sauně vydrží a některému se to líbit nebude.

Nejvhodnější místo 

Dítě by mělo být asi ve výšce 90 cm, tedy ve spodní části sauny. V těchto místech je vhodná teplota, a to cca 60 – 65 stupňů Celsia.

Vliv horkého vzduchu 

Jak to snáší dětské tělíčko? Podle odborníků je suanování nejlepší forma otužování a budování dětské imunity. Podle studie Amerického národního institutu zdraví se odhaduje, že děti, které se pravidelně saunují, mají méně infekcí horních dýchacích cest. Pokud už onemocní, průběh není tak vážný a nemoc zvládají lépe. Výhodou pravidelného pobytu v páře je i to, že si děti zvykají na přechodné období v rámci ročních období mnohem lépe. Právě to je doba, kdy býváme nejvíce ohrožení různými nemocemi.

Správný postup

Prvním krokem je příprava na saunování. Sebe i děti osprchujte vlažnou vodou, hlavně nohy, záda, bříško a hrudník. Potom následuje samotné saunování. Dávejte pozor na to, jak se dítě cítí a dodržujte časové intervaly.

Ochlazování probíhá ve vašem náručí, kdy na dítě pustíte vlažnou vodu. Nevynechejte ani hlavičku. Starší děti se ochlazují i na čerstvém vzduchu.

Po doporučených intervalech dítě osušete a vyfoukejte mu vlásky. Nezapomeňte na dodržování pitného režimu a doplnění chybějících tekutin!

Celé saunování tak máte úspěšně za sebou.

Na co dát pozor? 

  • Dbejte na to, aby sauna, do které chodíte byla čistá.
  • Pozor na čas – batolata by v sauně neměla být více než tři minuty, starší děti ne více než osm minut.
  • Nikdy nechoďte do sauny po jídle.
  • Věnujte zvýšenou pozornost pitnému režimu.
  • Nechoďte s dítětem do sauny, když je nemocné.
  • Pokud je to možné, vyhýbejte se veřejným saunám, ve kterých jsou spolu s vámi i další lidé. Z hlediska hygieny to není nejlepší řešení.

Mohlo by se vám hodit:

> Kikko bambusová osuška s kapucí <<BMBVAL001-8594161575467

> Lodger Froté osuška <<

BBCTH6001043-8717729892596

Předchozí článekDalší článek