Lifestyle, Moderní rodič

Jak vařit, abychom nezničily důležité živiny?

I čerstvé a kvalitní suroviny můžeme nevhodnou přípravou v kuchyni snadno znehodnotit. Zapomeňte proto na smažení, přípravu těžkých „českých“ jídel (oblíbené smetanové omáčky s knedlíky apod.) a zkuste to jinak a lépe!

Zaměřte se raději na vaření či dušení ve vodě a v páře, krátké restování nebo opékání. Opatrně zacházejte také s kořením, protože děti by neměly dostávat jídla příliš ostrá a pikantní. Upřednostňujte proto spíš zelené bylinky, a to pokud možno čerstvé nebo i sušené, mletý kmín a sladkou papriku.

Pozor na cibuli a česnek

Opatrně byste měly zacházet také s česnekem a cibulí, po kterých může být dětem zbytečně těžko. Aby nedocházelo ke zničení většiny vitamínů, doporučujeme vařit potraviny co nejkratší možnou dobu. U malých dětí je ale důležité mít jistotu, že byla potravina (zejména maso a vejce) dostatečně tepelně upravená, aby nedošlo ke zdravotním problémům.

Pokud již máte děti trochu odrostlejší (zhruba ve věku čtyř nebo pěti let), můžete je pomalu zapojovat do přípravy jídel. Děti totiž velmi rády pomáhají, i když to mnohdy znamená uklidit pak celou kuchyň. Zatímco budete krájet zeleninu, mohou děti něco mýt, vybalovat z obalů, sypat do misek nebo míchat. Uvidíte, že je bude ohromně bavit.

Pestré nádobí Skiphop CZ

Naučte děti správně jíst

Nejmenší strávníci občas bývají  nároční, ale také velmi konzervativní. Jak je o chutnosti nového pokrmu ale přesvědčit? Jídlo pro ně musí být atraktivní, je proto důležité střídat jídla s různou teplotou, chutí, barvou i konzistencí. Nezapomínejte také na fantazii. Ta je při přípravě a následném servírování nesmírně důležitá.avent talířek

Z „neoblíbených“ luštěnin nemusíte dělat vždy jen polévku nebo kaši, dětem totiž většinou velmi chutnají například pomazánky. Někteří malí jedlíci také po určitou dobu odmítají, pokud jsou jednotlivé potraviny smíšené. Proč jim ale z několika druhů zeleniny dělat salát, když jim to tak nechutná? Připravte jim na mističky jednotlivé druhy pěkně zvlášť. Hlavně buďte trpěliví a první odmítnutí neberte jako prohru a snažte se dál. Po čase si děti zvyknou a jídlu na chuť přijdou.

Zdravé recepty - tip

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *