Lifestyle, Recepty

Recept – hustá pórková polévka bez mouky

Snažím se pro dceru vařit zdravě a polévky zdravé jsou. A to i ty pořádně husté. Obzvlášť v zimě vás příjemně zahřejí, zasytí a můžete je podávat i jako výbornou dopolední svačinku.

Mezi naše nejoblíbenější patří pórková, i když se říká, že je pórek „kontroverzní potravina“. Buď ji milujete, nebo nenávidíte. Je vhodný i v těhotenství – nahradí cibuli a na rozdíl od ní nenadýmá. A jak na pořádně hustou pórkovou polévku bez mouky a smetany?

Budete potřebovat:

  • jeden větší pórek
  • kousek másla
  • 3 střední brambory
  • sůl, mletý kmín
  • cca ½ litru vývaru nebo vody
  • ponorný mixér

Nejprve odkrojte z pórku světlou část a dejte ji stranou na později (stačí asi 10 – 15 cm). Tmavé listy rozkrojte napůl a vyperte ve vodě – bývá tam hlína, tak ať vám pak neskřípe mezi zuby. Pak listy nakrájejte. Brambory si oloupejte a nakrájejte na malé kousky aby byly rychle vařené.

V hrnci velkém tak, abyste v něm pak mohly bez obav použít ponorný mixér si zpěňte kousek másla a orestujte na něm nakrájený pórek dokud nezačne lehce hnědnout. Přisypte brambory, rychle promíchejte a zalijte vývarem. Nemusí ho být moc, asi tak aby byla zelenina akorát ponořená. Nechte vařit, dokud se brambory nerozpadají. Pak přidejte špetku mletého kmínu a rozmixujte dohladka. Osolte podle chuti.

Nakrájejte si nadrobno asi ⅔ ze světlé části pórku, kterou jste si schovali na začátku. Kousky volte tak malé, aby pak nevadily dětem. Vsypte je do polévky a nechte asi 5 minut probublat.

A máte hotovo. Příprava včetně vaření netrvá déle, než půl hodinky.

Jestli si vzpomínáte, zbyl nám ještě kousek pórku. Ten můžete pokrájet a syrovým posypat polévku při podávání dospělým. Je příjemně pikantní a chuť polévky nebude tak mdlá.

Pestré nádobí Skiphop CZ

Pár tipů

– Pokud vám polévka připadá příliš hustá, přilijte vývar. Pokud naopak řídká a chcete jí pro děti hutnější, aby se jim lépe jedla a zasytila, oloupejte si ještě jeden brambor a nastrouhejte ho na struhadle nahrubo. Vmíchejte ho do polévky spolu se světlou částí pórku a nechce ještě chvíli vařit, dokud nezměkne. Nemusíte už mixovat, nechte “bramborové nudle” klidně v celku.
– Jestli znáte pórkovou polévku se smetanou nebo mlékem, klidně ho přilijte. Pokud jste na bezlaktózové dietě, můžete použít některé alternativní mléko, jako třeba sojové, kokosové, rýžové….

DOBROU CHUŤ

PS: příště si můžeme dát brokolicovou, čočkovou, hrachovou, boršč nebo třeba nezahuštěnou bramboračku? Pište do komentářů, na kterou byste měly chuť.

Předchozí článekDalší článek
Veronika Vašáková
"Jsem multifunkční žena snažící se zvládnout požadované role společnosti – manželka a hlavně máma, která ač je tím vším na 1000% a ráda, má i své potřeby a koníčky."

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *