Lifestyle, Recepty

Zdravé domácí bramboráčky téměř bez brambor

Bramboráky mají rádi snad všichni. Zkusili jste někdy jejich “naklíčenou” variantu? Slibuji, že nikdo nepozná, že v nich brambory skoro nejsou :-). Tento recept sice obsahuje mouku, ale pořád je jí mnohem méně, než byste nasypaly do běžného bramboráku. Zkuste to. Určitě si pochutnáte.

Co budete potřebovat?

  • půl misky naklíčené cizrny
  • půl misky naklíčeného munga
  • jednu menší cibuli
  • 2 stroužky česneku
  • 2 střední brambory
  • 1 menší mrkev
  • 1 vajíčko
  • asi 3 lžíce hladké mouky
  • sůl
  • pepř
  • mletý kmín
  • majoránku
  • sádlo na smažení

Jak na to?

Naklíčená semínka najemno umelte spolu s cibulí, česnekem, mrkví a oloupanými brambory. Přidejte vajíčko, mouku a okořeňte.

Na pánvi rozpalte kousek sádla, z polévkové lžíce směsi vytvarujte přímo na pánvi placičku a zkuste jí osmažit. Uvidíte, jak se vám bude obracet a jestli drží pohromadě. Pokud nedrží, upravte konzistenci těsta přidáním mouky.

Placičky můžete upéct i v troubě. Pomažete pečící papír sádlem a vytvarujete na něj placičky. Pečte při 160 stupních. Takto připravené placičky jsou ale vysušené a mají tendenci se rozpadat.

Podávejte samotné, nebo s dipem připraveným z jogurtu či zakysané smetany a bylinek.

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *