Nákupní rádce

50 tipů na hry s dřevěnými kostkami

Cenné, odolné, kreativní a užitečné. I tak by se daly charakterizovat dřevěné hračky pro děti. Co všechno můžete naučit vaše dítě pomocí dřevěných kostek?

Existují i BIO hračky – dřevěné hračky od značky Pilch, které se vyrábí u našich sousedů. Jsou 20160205_Email_290x250_pilch_plnavržené odborníky a vyráběné z kvalitního dřeva udržitelným způsobem. Výrobcům záleží na estetice i na kvalitě zpracování. Stejně důležitá je originalita výsledného produktu.

Dřevo je přírodný ekologický materiál, který je příjemný na dote. Kromě toho hezky voní a vydrží opravdu dlouho. I z toho důvodu jsou dřevěné hračky rozumnou volbou.

Rozvoj na 1. místě

Pečlivý výběr hraček má přímý a důležitý vliv na to jak budou děti vnímat svět, ve kterém žijí. Hračky také podporují manuální a emocionální vývoj a stimulují kreativitu. Značka Pilch podporuje rozvoj schopnosti dětí Montessori technikou. Při vývoji se vždy na celém procese podílejí nejen kreativní designéři, ale i odborníci z oblasti pedagogiky a psychologie a stejně tak samostní rodiče.

Značka ceněná odborníky

Značka získala několik ocenění v oblasti vzdělávacích hraček, certifikátů kvality a zlatou medaily na Mezinárodním veletrhu hraček a dalších akcích.

Cílem je vytvořit hračku a hry, při kterých mohou rodiče a děti trávit čas společně – učením, vývojem a zábavou.

50 tipů, jak si hrát

Matematika

1. Podívejte se na kostku a pojmenujte, o jaký tvar se jedná. Představte děťátku kvádry, jehlany a krychle. Zorganizujte soutěž na rozeznávání tvarů.

2. Vezměte kostku a překreslete její tvar na papír. Ukažte děťátku obrázek a poproste ho, aby na něj postavilo kostičku, jejíž obrys jste nakreslili.

3. Nakreslete obrysy několika kostiček takovým způsobem, aby se jejich tvary na papíru překrývaly. Potom poproste dítě o nalezení všech tvarů.DSC_6128_(1)1

4. Posaďte se naproti dítěti. Začněte skládat různé stavby z kostek a potom poproste dítě, aby složilo stejné.

5. Cvičení zopakujte, až budete sedět vedle sebe.

6. Poproste dítě, aby samo něco z kostiček postavilo. Tvařte se, že nedokážete postavit to samé. Poproste dítě, aby vám vysvětlilo, jak na to.

7. Seřaďte kostky v logické posloupnosti – například v pořadí krychle, kvádr, jehlan. Poproste dítě, aby řadu dokončilo.

8. Hrajte si s dítětem na stavení a boření kostek.

9. Rozdělte kostičky do skupin, podle tvarů.

10. Vyberte nejdelší kostičku a čtyři jiné, menší. Vysvětlete děťátku, jak se skládají různé části. Položte dlouho kostku na podlahu a na ní postupně pokládejte menší kostky – nejdříve tu, která představuje polovinu velké, potom tu, která doplní třičtvrtiny.

11. Vysvětlete dítěti, že předměty vnímáme různými způsoby, které záleží na tom, z jakého úhlu se díváme. Můžete využít stínované kreslení.

Kreativita, slovní zásoba, společenské dovednosti

12. Vezměte kostku a namalujte na ni s dítětem několik obrázků. Házejte si s kostkou a vyprávějte příběh, který se za obrázky skrývá. Dítě se trénuje v konkrétním vyjadřování.

13. Navrhněte dítěti hru „na projektování“. Rozhlédněte se po pokoji a vyberte jakýkoli předmět. Jeho obrys se pak snažte postavit z kostek.

14. Popovídejte si s dítětem o jeho oblíbených hrdinech. Podívejte se na kostky a dohodněte se, jak je uspořádáte, aby se hrdinům podobaly. Tato úloha zdokonalí postřeh dítěte, které se bude muset zaměřit na mnoho detailů.

DSC_6137115. Popovídejte si s děťákem o pocitech jeho hrdiny. Zamyslete se, o co se zajímá, co má rád, kdy se zlobí a kdy je smutný.

16. Postavte si s děťátkem šťastný svět. Zamyslete se, jak by měl vypadat život v ideálním městě – co by dělaly jeho obyvatelé, jak vypadají domy a auta. Postavte si z kostek tento vysněný svět.

17. Vyberte nejdelší kostky a vezměte si kus papíru, lepicí pásky nebo nitky. S jejich pomocí změňte kostky na oblíbené postavičky.

18. Z kostek postavte stavbu. Potom si stoupněte a pozorujte ji shora. Zkuste nakreslit, jak vypadá.

19. Rozhlédněte se po místnosti a postavte z kostek jeden z předmětů, který se v ní nachází. Kdo první uhádne co to je, vyhrává.

20. Vezměte si knihu nebo časopis s fotkami znýmých budov. Potom zkuste postavit jednu z nich.

21. Zahrajte si „Activity“. Snažte se využít kostky kreativním způsobem, aby dítě uhodlo, co máte na mysli.

Bezpečnost

22. Na kousek papíru namalujte křižovatku s přechody pro chodce. Postavte spolu několik aut, které se zapojí do dopravy a z několika kostek udělejte chodce. Naučte dítě, že auta jezdí po pravé straně a chodci chodí po pravé straně chodníku.

23. Během hry zinscenujte dopravní nehodu. Spolu s dítětem analyzujte, proč k ní došlo a co se dá dělat, aby k podobným situacím v realitě nedocházelo.

24. Povídejte si o tom, jak se má chovat chodec.

25. Dovolte dítěti zahrát si na policistu. Staňte se chodcem, který má mnoho otázek. Úkolem dítěte je zabránit dopravním nehodám, poslouchat chodce a psát pokuty. Porušujte pravidla bezpečného provozu a pozorujte, jaké reakce bude mít dítě – můžete mu napovídat, že jste udělali přestupek.

26. Popovídejte si s dítětem o dopravních pravidlech pro pěší. Zeptejte se ho, jak se správně přechází přes ulici. Zahrajte, s pomocí kostek scénku přecházení přes ulici. Vy hrajte chodce, který porušuje předpisy a dítě policistu, který předpisy dobře zná.

27. Nakreslete s dítětem plán několika ulic a křižovatek v nejbližším okolí. Popovídejte si o základních pravidlech. Jezděte po ulicích s několika auty a stimulujte dopravní nehody. Pohybujte jednotlivými kostkami nebo autíčky, které z kostek vytvoříte.

28. Dokreslete cyklistické stezky. Zrealizujte stimulaci, během které se střetne chodec a kolo. Popovídejte si o tom, co musí udělat cyklista, když přechází přes přechod, jede po stezce, nebo po chodníku.

Prostorová orientace

29. Na velký papír nakreslete spolu s dítětem okolí vašeho domova – kostky budou představovat budovy. Podívejte se z okna, otevřete mapu okolí. Důležité je, aby se dítě naučilo pozorovat co je kolem něj a učilo se to, co vidí přenést. Tato hra rozvíjí prostorovou orientaci a dítě díky ní později také lépe trefí domů, protože se naučí rozeznávat okolí.

30. Na velkém papíru pomocí kostek udělejte návrh pokoje, ve kterém zrovna jste. Přihlédněte k tomu, jak vypadá nábytek a postavte z kostek stavby, které ho připomínají. Můžete také postavit pohled shora, bude to ale těžší.

Tělo člověka

31. Postavte s dítětem schématickou postavu člověka. Pojmenujte spolu jednotlivé části těla. Použít to můžete i při výuce cizích jayků.

32. Zahrajte si na postavičky, jako v animovaných filmech. Na papír nakreslete dialogy ve formě komiksových bublin. Jednotlivé scény můžete fotografovat a potom si vyprávět celý příběh.

33. Pozorujte s dítětem postavu z kostek a hrajte si na doktora. Snažte se s dítětem diagnostikovat jednotlivé části těla. Podívejte se, zda jsou všechny kosti / kostky zdravé a správně se hýbou. Několik z nich můžete vyměnit.

Rodina a emoce

34. Ukažte dítěti, jak postavit z kostek vaši rodinu. Vyberte si spolu kostky, které budou představovat její členy. Velká kostka – máma a táta, střední bude bráška, malá sestřička. Zahrajte si scénky na různá témata.

35. Pomozte dítěti na kostky nakreslit tváře blízkých. Vyberte si jedno z dobrodružství, které jste spolu zažili a zkuste ho zahrát.

36. Na kostku namalujte jak členy rodiny, tak domácí zvířata. Hoďte kostkou a zahrajte si scénku, ve které parodujete danou osobu.

37. Na kostku namalujte různé emoce – radost smutek, strach, nudu nebo překvapení. Hoďte a střídejte se s dítětem v povídání o vylosované emoci a o situacích, které ji vyvolávají. Popovídejte si také o tom, co se dá dělat, aby nepříjemné pocity zmizely.

38. Zakryjte sobě i dítěti oči. Potom bude mít každý z vás za úkol postavit různé stavby. Náročnost můžete stupňovat. Nejdříve můžete stavět budovu, potom co nejvyšší věž. Odkryjte si oči a uvidíte, kdo vyhrál.

39. Zakryjte sobě i dítěti oči, vylosujte si kostku a pokuste se ji popsat.

40. Připravte si dvě kostky. Poslouchejte hudbu a ťukejte s kostkami podle melodie, kterou slyšíte.

41. Pomocí dvou kostek vyťukávejte rytmus písničky, kterou dítě zná. Úkolem je uhádnout, jaká je to melodie. Vyměňte si role.

Učení cizích jazyků

42. Využívejte kostky k vysvětlení anglických slov, které označují prostor jako je třeba down, under, between apod.

43. Naučte dítě porovnávat velikosti jednotlivých kostek a využívat anglický slova – jako je big, small apod.

Pohybový rozvoj

44. Zahrajte si s dítětem hru, během které bude chodit s kostkou na hlavě. Je to skvělé cvičení koordinace.

45. Vyberte dvě kostky vhodné velikosti a snažte se s nimi žonglovat. Ukažte dítěti, jak se to dělá. Potom přidejte další.

46. Vemte si jednu kostičku, položte ji na ukazováček. Přejděte s ní rychlým krokem po pokoji. Další úrovní bude běhání, skákání, dřepy. Tuto hru můžete hrát individuálně i ve skupině.

Hry s využitím uměleckého cítění

47. Vezměte si dlouhou kostku, ponořte její spodní stěnu do nádobky s tuší a otiskněte ji na papír. Vznikne geometrický tvar, který můžete různě ozdobit – domalovat uši, oči, nohy ale i křídla či kola.

48. Z tubičky vytlačte malé množství tempery. Na papír otiskněte spousta barevných geometrických tvarů – taková malba překvapení.

49. Omotejte kostky bavlnou. Dělejte to trpělivě, nitku po nitce. Hrou naučíte dítě péči, trpělivosti a estetickému cítění.

50. Nalijte trochu vody na mělký talíř. Ponořte jednu stranu kostky do vody a udělejte mokrý otisk na papíru. Morké fleky pozorujte pod světlem. Později můžete obkreslit barvami a fixami kontury.

110169-59025961802701

PILCH – přírodní kostky v tubě >>

Předchozí článekDalší článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *